Przejdź do głównej zawartości

Zapraszamy na szkolenie - PSYCHOTERAPIA MUTYZMU WYBIÓRCZEGO U DZIECI.

Zapraszamy na szkolenie:


PSYCHOTERAPIA MUTYZMU WYBIÓRCZEGO U DZIECI





Szkolenie jest adresowane do psychologów i psychoterapeutów pracujących z
dziećmi z mutyzmem wybiórczym.

Mutyzm jest zaburzeniem dotykającym dzieci w wieku przedszkolnym 

wczesnoszkolnym. Dziecko na skutek urazu psychicznego lub stresu zamyka się
na relacje z otoczeniem. Najczęściej przestaje komunikować się z

rówieśnikami i pedagogami w przedszkolu lub w szkole. Nie chce odpowiadać

na pytania, milczy. Ma trudność w wyrażaniu swoich potrzeb w relacjach ze światem

zewnętrznym, nie uczestniczy aktywnie w zajęciach szkolnych. Równocześnie często bez przeszkód komunikuje się z bliskimi. W domu jest radosnym i rozmownym dzieckiem. Nie może jednak porozumieć się z otoczeniem. Mutyzm jest zaburzeniem wymagającym psychoterapii i wsparcia dziecka w rozwoju. 


W ramach szkolenia uczestnicy będą mogli zapoznać się z psychodynamiczną psychoterapią mutyzmu umożliwiającą dziecku przezwyciężenie wewnętrznych barier i stopniowe otwarcie się na relacje z otoczeniem. Szkolenie będzie także zawierało elementy metod behawioralnych ( m.in. sliding-in). Szkolenie będzie składało się z części teoretycznej, praktycznej oraz prezentacji przypadków. W ramach szkolenia zostaną zaprezentowane najnowsze metody psychoterapii mutyzmu i pokrewnych zaburzeń lękowych u dzieci.



Termin: 14 kwietnia 2017, godz. 10.00-18.00

koszt szkolenia: 250 zł

zapisy mailowo: gizazwierzchowska@gmail.com lub telefonicznie pod numerem

501 030 908 (do 1 kwietnia 2018)


o prowadzącej: 

dr Agata Giza-Zwierzchowska - psycholog o specjalności klinicznej, psychoterapeutka, nauczyciel akademicki, doktor nauk medycznych; Zajmuje się m.in. psychoanalityczną i psychodynamiczną terapią indywidualną dzieci i dorosłych, szczególnie pomocą w takich problemach jak zaburzenia lękowe, depresyjne mutyzm wybiórczy, moczenie nocne i zaburzenia psychosomatyczne. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

"Co to takiego? Pytajek i psychoterapia" bajka o psychoterapii dla dzieci i rodziców - W Pracowni Psychoedukacji!

Na tak postawione pytanie odpowiadamy w naszej nowej publikacji... Stowarzyszenie Pracownia Psychoedukacji przygotowało dla uczniów szkół podstawowych kolorową, ilustrowaną książeczkę o psychoterapii. Wydawnictwo stanowi również pomoc dydaktyczną dla nauczycieli oraz rodziców. Publikacja powstała dzięki dotacji z budżetu Województwa Zachodniopomorskiego. Autorzy – specjaliści z Pracowni Psychoedukacji – chcą oswoić temat psychoterapii wśród najmłodszych. W prosty sposób wytłumaczyć dzieciom, na czym polega praca psychologa. Czego mogą się spodziewać dzieci w gabinecie terapeuty oraz o czym mogą z nim porozmawiać.Dorośli adresaci publikacji „Koleżanko, Kolego! Co to takiego…Pytajek i psychoterapia” - rodzice oraz nauczyciele znajdą w niej wskazówki i przydatne informacje na temat psychoterapeutycznej pracy z dzieckiem. Najmłodsi będą poszukiwać odpowiedzi na pytania z pomocą ciekawego świata psa Pytajka. Książeczka jest już dostępna w gabinetach pedagogicznych szkół podst

Poznawczo-behawioralna terapia par i małżeństw - szkolenie

W dniach 16-17 czerwca w siedzibie Pracowni Psychoedukacji odbyło się szkolenie z terapii poznawczo behawioralnej par i małżeństw. Szkolenie poprowadziła Pani Agata Engel-Bernatowicz z warszawskiego Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej (www.ctpb.pl). Psychoterapeuci poznali i doświadczyli w praktyce wiele wartościowych narzędzi, technik i metod przydatnych w pracy z parami przeżywającymi kryzys, odnieśli dużo korzyści z uczestnictwa.

Pierwsza książka o Terapii w Piaskownicy w Polsce.

Pracownia Psychoedukacji wraz z Towarzystwem Wspierania Inicjatyw Pozarządowych TWIKS wydała książkę " Wprowadzenie do Sandplay Therapy - Terapia w Piaskownicy" pod redakcją Linde von Keyserlingk i Agaty Giza-Zwierzchowskiej. Dr hab. n. med. Krzysztof Rutkowski napisał w Przedsłowiu do publikacji: The Sandplay Therapy – termin tłumaczony w Polsce jako Terapia w Piaskownicy, jest dziś uznaną techniką pracy z materiałem nieświadomym. Korzeniami sięga psychoterapii dzieci oraz psychologii analitycznej C. G. Junga. Pozwala w bezpieczny i ustrukturowany sposób pracować z głębokim materiałem symbolicznym. Książka pod redakcją pani Linde von Kayserlingk – światowej sławy terapeutki – po raz pierwszy przybliża polskiemu czytelnikowi publikacje o terapii Sandplay. Ich autorami są zarówno doświadczeni terapeuci szkoleniowi, jak i terapeuci rozpoczynający pracę w piaskownicy. Książka jest efektem kilkuletniego projektu edukacyjno-terapeutycznego realizowanego w Szczecinie przez part